Sākums Kas mēs esam Kontakti Jūsu ieteikumi un jautājumi Reklāma Mobilā

Pievienot komentāru

Lapas:    1   



Rādīt komentārus, sākot ar: pirmo | pēdējo

Asariņas nobira lasot

04.10.2016. 01:51

»

ģenerālis

Es atbildu par termiņiem - organizēju finansu plūsmu un stratēģiski plānoju apakšuzņēmēju darbu; un lai uzvarētu konkursā ir jāiegulda laiku un zināšanas, bet zināšanas maksā!! Ja jau apakšuzņēmēji ir tik gudri un varoši, tad kāpēc viņi paši nepiedalās konkursos (ir arī konkursi kur būvdarbi notiek ...


Es atbildu par termiņiem - no atbildības droši vien neguli naktīs
Organizēju finansu plūsmu -axaxaxaxa - baigi gudri teikts, ja ir nauda, ko tur organizēt
stratēģiski plānoju apakšuzņēmēju darbu - ož pēc trakomājas
Viss teksts atgādina pašvaka projektu vadītāja gaudošanu par baigo darbu.Nav liela māka visu pārlikt uz apakšuzņēmēju un tad tehniski viņu izdrāzt- nesamaksājot par padarīto, pat ja ir izpildīts termiņā un kvalitātē.
Kāpēc mazie nepiedalās konkursos? Tāpēc, ka dēļ sačakarētas valsts ekonomikas nevar nodrošināt sev pastāvīgu darbu, apgrozījumu firmai, uzkrāt naudu firmas kontām maksāt nodokļus, sakārtot visādus ISO ŠMISO kuru sistēmas pie mums nevar darboties, tāpēc ka nav tādu apstākļu lai tie strādātu, nevar dabūt apdrošināsanas, bankas garantijas, strādāt mēnešiem bez naudas saņemšanas, TĀPĒC!

Atbildēt

no

03.10.2016. 10:00

manu klientu pieredzes: strādā cik labi un apzinīgi gribi - vienmēr tiks "sacerēti" papīri par brāķi - pat tad, ja tāda nav. Tāpat visi zina, ka neviens apakšnieks nav spējīgs tiesāties 5 gadus mūsu taisnīgajās tiesās............Tā arī visa atbilde. Un ja vēl ģenerālis ir RE@RE, kur pašam galvenajam miesīgs brālis ir advokātu kantora turētājs...........apakšniekam vispār bezceris..........

Atbildēt

arturs

03.10.2016. 07:27

»

ģenerālis

Hihi...LBA ir ģenerāļu apvienība. Ja apakšniekiem nav pat sava būvdarbu vadītāja, tad ko tur runāt - bez sava sertificēta būvdarbu vadītāja jūs "drāzīs" visi. Vēlams apgādāties arī ar labu sertificētu tāmētāju un juristu


Vispār lielie kantori ir apvienojušies BASP un nav LBA biedri. Vienu reizi mani pierunāja iet zem lielā. Izrunājām visu, salikām punktus līgumā, bet tik un tā ieturēja 10% ar visiem maniem sertifikātiem un iedziļināšanos līgumos. Man ir pietiekami daudz privāto klientu, kuriem interesē kvalitatīvs rezultāts, mums ir dārgākā cena un varam iedot arī bankas garantiju. Savukārt ģenerāļu spicītei pamatprincips - lētāk nopirkt, dārgāk pārdot. Viņu būves ir tehniski švakas.

Atbildēt

ģenerālis

03.10.2016. 06:30

»

arturs

Mans uzņēmums vairs nestrādā ne ar vienu ģenerāli, kaut piedāvājumi ir. Labprāt strādātu, bet pirms tāmēšanas uzreiz rādu ko gribu mainīt līgumā. Bet kādēļ lai ģenerālis ko mainītu, ja visu laiku ir kāds, kas gatavs parakstīties? Padomājiet mazie būvnieki ar galvu, paši jau uz visu parakstaties. Ja ...


Hihi...LBA ir ģenerāļu apvienība. Ja apakšniekiem nav pat sava būvdarbu vadītāja, tad ko tur runāt - bez sava sertificēta būvdarbu vadītāja jūs "drāzīs" visi. Vēlams apgādāties arī ar labu sertificētu tāmētāju un juristu.

Atbildēt

arturs

03.10.2016. 06:26

Mans uzņēmums vairs nestrādā ne ar vienu ģenerāli, kaut piedāvājumi ir. Labprāt strādātu, bet pirms tāmēšanas uzreiz rādu ko gribu mainīt līgumā. Bet kādēļ lai ģenerālis ko mainītu, ja visu laiku ir kāds, kas gatavs parakstīties? Padomājiet mazie būvnieki ar galvu, paši jau uz visu parakstaties. Ja visi sāks uzstāt uz savām tiesībām, tad arī ģenerālis būs spiests mainīt pieeju. Tādēļ arī LBA būtu vajadzīga, tikai tā laikam radīta citiem mērķiem.

Atbildēt

ģenerālis

03.10.2016. 05:42

»

Re

Neesi pareizi sapratis, runa ir par godprātīgu samaksas apmēra un termina ievērošanu no generaluznemeja puses, tak 99% apakšuznēmēji naudu nesanem pilnībā, paliek ar parādiem utt. ,tam seko bankroti,maksātnespējas utt., bet generāluznemejs līguma maksas starpību ieliek sev kabatā


Nav taisnība. Man ir apmēram 10 apakšnieki. Naudu reizēm saņem laikā (bieži), bet reizēm ar aizkavēšanos (kavējums ir no 1-3 mēnešiem). Saņem visu naudu, protams, reizēm saņem mazāk, ja ir bijuši sodi attiecībā par termiņu neievērošanu un saņem mazāk, ja ir jāpārbūvē brāķis. Ja ir brāķis, tad apakšnieki par savu naudu pērk materiālus un pat nezinu par kādām naudām apmaksā strādnieku darbu.
Bet es neesmu vainīgs, ka apakšnieki paši piekrīt strādāt par mazām summām. Viss ir godprātīgi - ja šie prasa maz, tad es maksāju maz. Ja prasa daudz un es negribu maksāt tik lielu summu, tad atrodu citus apakšniekus. Vienmēr ir brīvprātīga vienošanās no abām pusēm (starp ģenerāli un apakšnieku) par termiņiem un naudām. Ir tirgū strādnieki, kas gatavi pārdot savu darbu par 500-700 eiro mēnesī; parasti šie saka, ka viņiem ir atlaides "Depo" un "K-Rautā" un papildus nopelnīšot uz lētākiem materiāliem.
Brīvais tirgus un kapitālisms. Man ir visas tiesības labi nopelnīt un attīstīt savu uzņēmumu - tas pats attiecas uz apakšniekiem.

Atbildēt

Re

03.10.2016. 05:31

»

ģenerālis

Vari sākt streiku, bet izlasi labi līgumu. Ja līgumā ir uzrādīts darba apjoms un summa par kuru apakšuzņēmējs ir piekritis strādāt, tad kur problēma? Ja apakšuzņēmējs negrib strādāt par X naudām, tad lai nestrādā un neparaksta līgumu. Situācija nav normāla, ka apakšuzņēmējs piekrīt strādāt par X naudām...


Neesi pareizi sapratis, runa ir par godprātīgu samaksas apmēra un termina ievērošanu no generaluznemeja puses, tak 99% apakšuznēmēji naudu nesanem pilnībā, paliek ar parādiem utt. ,tam seko bankroti,maksātnespējas utt., bet generāluznemejs līguma maksas starpību ieliek sev kabatā.

Atbildēt

ģenerālis

03.10.2016. 04:16

»

Viss

Varbūt ir vērts padomāt par visu apakšuznēmēju solidāru streiku visos lielajos objektos, kur generāli ir RBS skals, Sonto būve, Re Re, SBRE, u.c., tad aizdomātos gan pasūtītāji, gan generāli. Arodbiedrībâm ir laiks iesaistīties u.c.nevalstiskām organizācijām


Vari sākt streiku, bet izlasi labi līgumu. Ja līgumā ir uzrādīts darba apjoms un summa par kuru apakšuzņēmējs ir piekritis strādāt, tad kur problēma? Ja apakšuzņēmējs negrib strādāt par X naudām, tad lai nestrādā un neparaksta līgumu. Situācija nav normāla, ka apakšuzņēmējs piekrīt strādāt par X naudām un līgumu paraksta, ka darbu veiks Y dienās, un tad pēkšņi sāk streikot, ka nemaksā vai maksā maz - es uzreiz "ieslēdzu" soda naudu!
Līgumā ir atrunāts, kad apakšuzņēmējs saņem naudu par izpildīto darbu. Es pats kā ģenerālis bieži vien naudu saņemu pēc 30 dienām, kad objekts nodots ekspluatācijā. Apakšuzņēmējs jau nesaprot, ka objekts ekspluatācijā netiek nodots dienā, kad objektā veikti pēdējie darbi. Pēc tam seko birokrātija ar uzmērīšanām, apmēram 3 nedēļas būvvaldē un citas papīru lietas, n-tie paraksti, skaņošanas u.t.t.

Atbildēt

ģenerālis

03.10.2016. 04:09

»

tikai

Tas būtu vēl lielāks murgs, jo tad pirms līguma slegšanas ar ģenerāluzņēmēju būtu jābūt līgumiem ar visiem apakšniekiem un tad ir jautājums- ko vispār dara un par ko atbild ģenerāluzņēmējs


Es atbildu par termiņiem - organizēju finansu plūsmu un stratēģiski plānoju apakšuzņēmēju darbu; un lai uzvarētu konkursā ir jāiegulda laiku un zināšanas, bet zināšanas maksā!! Ja jau apakšuzņēmēji ir tik gudri un varoši, tad kāpēc viņi paši nepiedalās konkursos (ir arī konkursi kur būvdarbi notiek par nelielām summām 50 000-100 000 eiro)? Ja apakšuzņēmēji neiekļaujas termiņos, tad soda naudu maksāju es. Soda naudas nav mazās - ir bijuši gan 1500, gan 15000 eiro dienā tikai tāpēc, ka aizkavējas termiņi un objekta nodošana. Un šī iemesla dēļ jau laicīgi taisu rezerves un tāmēs ar būvdarbu vadītāju melojam un pierakstām izdomātus, ka arī neizdarītus papildus darbus (pasūtītājs nezina, ka darbi ir izdomāti un reāli nav paveikti; būvuzraugs saņēmis kukuli uz visu piever acis) - tas vismaz garantē manam uzņēmumam labu peļņu un drošību.
Pajautā par ko atbild "Rail Baltica" ģenerālis Rubesa? Par ko viņa atbild? Starp citu, es kā ģenerālis nesaņemu 9000 eiro mēnesī - apmēram tik saņem Rubesa. Es saņemu krietni mazāk.

Atbildēt

Par

03.10.2016. 04:08

»

Piekrītu

Ideja ir ļoti laba, tikai arodbiedrībām pie mums nav nekādas teikšanas. Kā jau teicu - likums nestrādā


Varbūt ir pēdējais laiks sākt ? Tikai visi līdzīgi domājošie ir jāapvieno, kad,kur,kā, ar ko, utt., tas viss ir jādara, ja pa kaktiem tikai kurnēsim, tad rezultāts būs 0.

Atbildēt

Piekrītu

03.10.2016. 03:12

»

Viss

Varbūt ir vērts padomāt par visu apakšuznēmēju solidāru streiku visos lielajos objektos, kur generāli ir RBS skals, Sonto būve, Re Re, SBRE, u.c., tad aizdomātos gan pasūtītāji, gan generāli. Arodbiedrībâm ir laiks iesaistīties u.c.nevalstiskām organizācijām


Ideja ir ļoti laba, tikai arodbiedrībām pie mums nav nekādas teikšanas. Kā jau teicu - likums nestrādā.
Par streiku : iespējams, tikai kā to organizēt, pie mums nevienam nav mugurkaula, nav idejisku cilvēku.
Kurš būs nākošais Kārlis Ulmanis? Te vajag visu mainīt pašā saknē.

Atbildēt

Viss

03.10.2016. 03:02

»

Apakšužņēmējššš

Nemaksāt apakšuzņēmējam tā ir sistēma...


Varbūt ir vērts padomāt par visu apakšuznēmēju solidāru streiku visos lielajos objektos, kur generāli ir RBS skals, Sonto būve, Re Re, SBRE, u.c., tad aizdomātos gan pasūtītāji, gan generāli. Arodbiedrībâm ir laiks iesaistīties u.c.nevalstiskām organizācijām.

Atbildēt

vilis

03.10.2016. 02:28

Kā nu to ņem.Kāds kurš apakšuzņēmējs.Ir tādi,kas nekvalitatīvi, norauj termiņus, strādā

Atbildēt

Apakšužņēmējššš

03.10.2016. 02:27

Nemaksāt apakšuzņēmējam tā ir sistēma.
1. Lielajos kantoros ir vieni vienīgi juristi, jau parakstot līgumu, tev jāsaprot, ka pēdējo aktu tev neparakstīs un vari iekrist. Un te nav runa par termiņu vai kvalitāti, bet tikai un vienīgi par sistēmu.Griezties pie taisnības nav pie kā.

2. Līgumi ir sastādīti vienos vārtos, un tev ir izvēle parakstīt un par vēdera tiesu mēģiņāt izkulties, jeb braukt uz ārzemēm.Pie problēmu risināšanas- nu skaties taču līgumu, nevajadzēja parakstīt! Bet labot jau neviens neko neļauj.

3.Nu variet taču ģenerāli iesūdzēt tiesā, ja jau nemaksā! Kā tad, tiesa ilgst no 2-5 gadiem un ar ko lai es nosedzu materiālu, algu un nodokļu parādus- atliek tikai bankrots. Uzņēmējs pilnīgi neaizsargāts, likumi nestrādā.

4. Kā vienmēr projekta dokumentācija nekāda, saimnieka objektā nav, pasūtītāju nekas neinteresē kā vienīgi aizlaisties ātrāk prom un ne par ko neatbildēt, neviens neko neparaksta un neuzņemas atbildību, būvuzraugi tie vispār ir no citas planētas, ar smagām psihiskām novirzēm. Aiz muguras tev elpo VID, DVI - KUR IR TAS NOZIEDZINIEKS KURŠ TE VĒL ELPO!! AIZVĒRT, SODĪT, UZRĒĶINĀT, ATŅEMT, ATSAVINĀT, AIZLIEGT.

5. Būvniecības nozare Latvijā ir pilnīgs čau.

6. Dārgo deģenerālļ - celiet paši!!!

Atbildēt

tikai

03.10.2016. 02:08

»

ANN

To var atregulet ar trispusejiem līgumiem,kad pasutitajs attiecigo apakshnieka dalju samaksaa pataisno attiecigajam apakshniekam un nekaads "velreiz" nebuus


Tas būtu vēl lielāks murgs, jo tad pirms līguma slegšanas ar ģenerāluzņēmēju būtu jābūt līgumiem ar visiem apakšniekiem un tad ir jautājums- ko vispār dara un par ko atbild ģenerāluzņēmējs?!

Atbildēt

ģenerālis

02.10.2016. 18:25

»

ANN

To var atregulet ar trispusejiem līgumiem,kad pasutitajs attiecigo apakshnieka dalju samaksaa pataisno attiecigajam apakshniekam un nekaads "velreiz" nebuus


Neceri! Ja man pasūtītājs iedod 1 miljonu, bet es atrodu durakus jeb apakšuzņēmējus, kas uzbūvē par 300 tūkstošiem, tad man kabatā ieripo 700 tūkstoši. Ja būs trīspusējais līgums, tad es nenopelnīšu 700 štukas. Pašol ka tu uz 3 burtiem, ANN!

Atbildēt

apaksuznemejiem

02.10.2016. 16:08

Vai nav pienacis laiks buvuznemejus sutit dirst? Lai pasi cel, tad redzes. cik miljonus vares iebazt kabatas! Bet si raksta autors gatavs joprojam bucot generala rocinu, bet naudu pieprasit no pasutitaja!

Atbildēt

VECAIS

02.10.2016. 15:41

Šī bardaka dēļ kvalitatīvie celtnieki pamazām pārceļas uz Skandināviju,....nav tālu,bet atpakaļ dabūt būs grūti.

Atbildēt

ANN

02.10.2016. 15:03

»

tikai

Kāds tam sakars ar prasīšanu pasūtītājam maksāt vēlreiz? Sniedz prasību pret "ģenerāli" vai nākamreiz sūti šo nah.., lai strādā pats, bet ne jau prasi pasūtītājam maksāt vēlreiz


To var atregulet ar trispusejiem līgumiem,kad pasutitajs attiecigo apakshnieka dalju samaksaa pataisno attiecigajam apakshniekam un nekaads "velreiz" nebuus..

Atbildēt

Gudrinieks

02.10.2016. 14:19

»

Dr.

Stradinu slimnīcas būvniecībā ir tāda firma Balthem Ltd, kas ir krāpnieciska nemaksātāja apakšuznēmējiem. Kur skatās pasūtītājs un generaluznemejs


Jā,mūsu kompānija var vislabāk nodemonstrēt kā nesamaksāt. Poršē līzings jamaksa un kur vel parejo rūķu aparks.lenam jau taisam citas juridiskas personas turpmakai rausanai.Būs personu apvienibas mums rezervei

Atbildēt

Apakšpulkvedim neviens nemaksā

02.10.2016. 14:10

Skatos komentaros "generalji"vai viņu pārstāvji vairumā rosās(( daudzi raksta,ka ideja stulba..bet stulbi un katastrofāli ir tad,kad parastais darba darītājs(celtnieciņš), kuram sieviņa un bērneļi mājiņās, paliek bez atalgojuma par padarīto darbu "ģenerāļu" mantkārības pēc..

Atbildēt

Dr.

02.10.2016. 14:06

Stradinu slimnīcas būvniecībā ir tāda firma Balthem Ltd, kas ir krāpnieciska nemaksātāja apakšuznēmējiem. Kur skatās pasūtītājs un generaluznemejs ?

Atbildēt

arturs

02.10.2016. 13:32

Mazos uzņēmējus jāaizstāv asociācijai. Ko šo gadu laikā LBA ir izdarījusi? Ko strādnieku labā ir darījusi arodbīdrība? Ģenerāļi pie mazākās iespējas nemaksā apakšniekiem arī Zviedrijā. Pats zinu no pieredzes ar Skansku. Tur samaksāšanu garantē arodbiedrības un asociācijas - nesamaksāsis - nobloķēs būvlaukumu. Lūdzu Grinberga kungs rīkojieties, organizējiet. Dariet kaut ko reālu.

Atbildēt

arturs

02.10.2016. 13:23

Ļoti primitīvs un tuvredzīgs redzējums asociācijas vadītāja līmenim. Nav brīnums par bardaku nozarē, ja tādi čaiņiki to vada. Nodokļu solidārā atbildība ir reāla prakse Norvēģijā. Grūti, bet iespējams to ieviest tuvākajā piecgadē. Bet pasūtītājam likt maksāt vēlreiz? Kā to juridiski panākt nepārkāpjot konstitucionālās tiesības? Kā vispār cilvēks ar izglītību ko tādu var iedomāties?

Atbildēt

forši

02.10.2016. 13:21

Apakšuzņēmējs savāks tirgus bomžus, tie "kārtīgi pastrādās" un pēc tam varēs prasīt naudu no pasūtītāja.

Atbildēt

02.10.2016. 11:59

Ja ģenerāluzņēmējam ir pretenzijas pret darbu, tas neatceļ viņam pienākumu maksāt par darbu. Ģenerāluzņēmējam tikai rodas prasījuma tiesības pret apakšuzņēmēju par zaudējumu piedziņu tādā apmērā, cik ģenerāluzņēmējam izmaksā trūkumu novēršana. Tātad teorētiski ģenerāluzņēmējam sanāktu maksāt mazāk, nevis nemaksāt vispār. Ja ģenerāluzņēmējs nenovērš nekādus trūkumus un par to nav nekādu samaksu pierādoši dokumenti, tad ģenerāluzņēmējam vispār nav nekādas naudiskā izteiksmē novērtējamas prasības.

Atbildēt

nonsens

02.10.2016. 11:09

" Grinbergs, piebilstot, ka tajos gadījumos, kad ģenerāluzņēmējs nav samaksājis apakšuzņēmējam, ir jābūt iespējai šo samaksu pieprasīt no pasūtītāja, un pasūtītājam ir jāuzliek par pienākumu šo samaksu veikt, neskatoties uz to, ka viņš jau vienreiz par šiem darbiem ir samaksājis ģenerāluzņēmējam.

Bet kapec ne no generaluznemeja?????? Vins jau ir tas, kas nav maksajis, nevis pasutitajs! Kaa var ko tik kretinisku pateikt! Tapec ar Paunins ir neaizskarams, kaut gan sanem visu naudu!

Atbildēt

Marks

02.10.2016. 10:28

Jāatzīst - radiniekam šāds pasūtījums bija pirmais un pēdējais no šādiem pasūtījumiem. Ģenerāluzņēmējs izpildīja pašvaldības pasūtījumu un nolīga vairākus apakšuzņēmējus. Viens no apakšuzņēmējiem kaut ko izdarīja ne tā, pašvaldība negribēja pieņemt darbu, rezultātā čakarēti tika visi apakšuzņēmēji.
Sakārtots kaut kas šajā jomā būs tikai tad, kad lielajiem ģenerāluzņēmējiem būs reālas problēmas nolīgt apakšuzņēmējus.

Atbildēt

fakts

02.10.2016. 10:19

Lielāks murgs sen nav lasīts!
Apakšuzņēmēji kuri "pat necenšas visus darbus paveikt precīzi, bet kļūst pavirši" ne tikai nav pelnījuši saņemt jebkādu samaksu, bet viņiem par saviem līdzekļiem būtu jālikvidē viss sastrādātais un jāizdara viss pareizi! Apakšuzņēmēju neviens nespiež strādāt pie generāluzņēmēja, kurš nepamatoti nemaksā!

Atbildēt

asdfgh

02.10.2016. 10:18

atnjemt kkaadu licenci vai ko tamliidziigu shaadiem nemaksaataajiem. lai gan no otras puses - gan jau ir reizes kad ir pamats nemaksaat, jo celtnieks taa ir diagnoze...

Atbildēt

Lapas:    1   

Jūsu vārds:

Komentāra teksts:

Seko mums

Iesūti ziņu
Mēs domājam, ka...

6

„Re:Baltica” cenšas izdarīt uz spiedienu uz Sabiedrības integrācijas fondu, tam izvērtējot šīs organizācijas rīcību ar nodokļu maksātāju naudu

FotoPubliskajā telpā tiek apspriesta Re:Baltica projektu vērtēšana, kuri īstenoti ar piešķirto publisko finansējumu caur Mediju atbalsta fondu. Sabiedrības integrācijas fonds (SIF) skaidro kārtību kā notiek projektu apstiprināšana un izlietotā publiskā finansējuma uzraudzība.
Lasīt visu...

21

Mazie modulārie kodolreaktori (SMR) – sapņi un realitāte

FotoIgaunija plānojot būvēt divus līdz četrus, savukārt Polija pat 25 mazos kodolreaktorus. Presē bija pārmetumi, ka Latvija atpaliekot no kaimiņiem. Milzīga ažiotāža ap SMR tehnoloģijām un daudz cerību, taču realitāte ir tāda, kāda tā ir.
Lasīt visu...

21

“Iekļaujošas valodas ceļvedis” ir valodas manipulācija, kas deformē valodas struktūras un pasaules uztveri

FotoValsts valodas centra Latviešu valodas ekspertu komisija 2024. gada 10. aprīļa sēdē (protokola Nr. 4 4. §) izvērtēja Aigas Veckalnes apkopotos ieteikumus “Iekļaujošas valodas ceļvedis” un secināja, ka:
Lasīt visu...

21

Sāga par nogriezto ausi

FotoDomāju, visi, kas mazliet seko notikumiem pasaulē, zina, ka, aizturot aizdomās turamos par terora aktu “Crocus City Hall”, vienam no notvertajiem nogrieza ausi, iegrūžot to šim mutē. Šobrīd, kad pašmājās emocijas ir noplakušas, pievēršoties citiem asinsdarbiem uz grēcīgās zemītes, šo notikumu var mierīgāk izanalizēt. Uzreiz gribu pateikt, ka nekādu līdzjūtību pret jebkuriem teroristiem, lai kādi motīvi viņus nevadītu vai kādas sakrālas idejas šie nepaustu, es neizjūtu.
Lasīt visu...

15

Kad barbari un svoloči, ķengu portāli un vajātāju orda beigs uzbrukt sabiedriskajiem medijiem?

FotoEs zinu, mani bērni, mani jaunie draugi, mani ilggadējie žurnālista ceha biedri, arī jūs, vecās bekas no Latvijas Radio redakcionālās padomes, cik smagu profesiju, cik grūtu darbu esam izvēlējušies. Otru senāko amatu pasaulē.
Lasīt visu...

21

No strupceļa uz atdzimšanu

FotoDraugi un domubiedri! Mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā! Un es zinu, ka daudzi šobrīd man nepiekritīs. Tik tiešām – brīžiem šķiet, ka ir sasniegts zemākais punkts valsts politikā. Tas, kā darbojas valdošie politiskie spēki, ne mazākajā mērā nepietuvojas nacionālisma pamatprincipiem. Liberālajā valsts politikā nevalda latvisks gars – šķiet, ka tajā gara nav vispār. Vien dreifējošs kuģis, ko saēd sarkanie sociālistu ķirmji un ko draud nogremdēt Austrumu skarbie vēji. Un tomēr – mēs esam nacionālās atdzimšanas priekšvakarā!
Lasīt visu...

21

Tabu jautājumi par Latvijas ekonomiku

FotoPēdējo gandrīz trīsdesmit gadu laikā Latvijas iekšzemes kopprodukts uz vienu iedzīvotāju salīdzināmajās cenās palielinājies vairāk nekā trīs reizes (runa ir par iekšzemes kopprodukta uz vienu iedzīvotāju pieaugumu, salīdzinot ar 1995. gadu. Pasaules Bankas dati). Tas ir iespaidīgs labklājības pieaugums. Taču šo sasniegumu aizēno mūsu ilgstoša atpalicība no kaimiņiem, neskatoties uz diezgan līdzīgām starta pozīcijām. Problēma nav tikai zemajos ienākumos. Kā to trāpīgi ievērojis ASV vēstnieks Latvijā, šodienas ģeopolitiskajā situācijā būtiska atpalicība no kaimiņiem arī ir nopietns drošības risks.
Lasīt visu...

Lursoft
Iepriekšējie komentāri un viedokļi Foto

Mediju diskusija Rīgas pilī atsedz līdz šim slēptās problēmas sabiedriskajos medijos

Pirmdien Rīgas pilī notikusī valsts prezidenta Edgara Rinkēviča rosinātā diskusija par sabiedrisko mediju nākotnes attīstību...

Foto

„Sabiedriskie” mediji uzsāk atklātu konfrontāciju ar Latviju

“Latvijas radio” redaktori un citi vadošie publicējuši atklāto vēstuli, kurā gaužas, ka apdraudēta vārda brīvība, ka soctīklos žurnālisti saņem...

Foto

Sabiedriskais medijs, plurālisms un demokrātija

Pirmkārt, mediji nav ceturtā vara, tā ir tā saucamā ceturtā vara. Ieskatāmies Satversmē un redzam, ka mums kā jau demokrātiskā valstī ir trīs...

Foto

Atbalstiet mūsu runas brīvību, liedzot to citiem, kuru viedoklis nav ne pareizs, ne svarīgs!

Pēdējo nedēļu laikā Latvijā ir pastiprinājušās jau agrāk novērotas tendences, kas liecina...

Foto

Prezidenta Makrona paziņojumi paver jaunas politikas iespēju

Jāsaka, ka Francijas prezidenta Makrona pēdējo nedēļu paziņojumi attiecībā uz iespējamo spēku izvietošanu Ukrainā, kā arī vārdu apmaiņa ar...

Foto

Labā un ļaunā saknes

Ādolfs Hitlers, atbildot uz žurnālista jautājumu, kāpēc viņu ievēl arvien vairāk un vairāk cilvēku, atbildēja: "Viņi mani izvēlas, jo kaut kur dziļi...

Foto

Krišjāņa Kariņa Briseles scenārija psiholoģiskā kļūda

Tieši pirms Lieldienu brīvdienām Latvijas politisko dzīvi satricināja vietējas nozīmes polittrīce – no amata atkāpās ārlietu ministrs Krišjānis Kariņš. Tas...

Foto

Nelāgi sanācis IRšiem...

Pirms kāda laiciņa rakstīju, ka abonējamais reklāmas buklets “IR” sācis interesēties par Ogres novadā nodarbinātajiem maniem domubiedriem. Tagad “sensacionālais” raksts beidzot ir iznācis...

Foto

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm

Lieldienas ir labākā atbilde dzīves krīzēm. Īpaši šobrīd, kad krīžu daudzums pats jau ir pietuvojies krīzes līmenim – politiskā krīze,...

Foto

„Slikto” valodu vaininieki

Krievu valodas noturībā Latvijā vainojami nevis krievi, bet latvieši, un tā ir mūsu, nevis krievu mentalitātes īpašība, kas ar kaimiņu liek runāt viņa...

Foto

Seksuālo attiecību svārsts. Tuvojamies vīriešu ierobežošanas ekstrēmam

Tieslietu ministre Inese Lībiņa-Egnere ir rosinājusi noteikt kriminālatbildību par seksuālu uzmākšanos. “Seksuālā uzmākšanās ir cilvēka cieņas aizskaršana. Tā aptver...

Foto

Nē seksuālai vardarbībai!

Izskatās, ka ejam uz to, ka vīrietis ar sievieti varēs iepazīties un ielaisties tikai tad, ja neviens nav ar citu, ja tas notiek...